باز وند دیگر
جمال جمال

شرکت سرک سازی کشور دوست هندوستان که مشهور به DRO  میباشد در سال 2004 میلادی به اساس قرارداد عقد شده با جانب دولت افغانستان کار جاده 280 کیلومتری زرنج - دل آرام را آغاز و در آخر سنبله سال 1387 به پایان رساند ه و آخرین کارگر هندی این شرکت نیز در برج سنبله سال جاری بنابر شرایط بسیار بد امنیتی زرنج را ذریعه طیاره ترک گفت . در حالیکه کار جاده زرنج- دل آرام دارای نواقصات فراوان تخنیکی و فنی میباشد جاده مذکور را بدون دوره تسلیمی ، مقامات جانب افغانی (دولت جمهوری اسلامی )خلاف قرار داد، افغانستان را ترک نموده اند.

حرف اساسی و قابل یاد اوری است که این پروژه نهایت بزرگ و وسیع سرک سازی بود که امکانات قوی تخنیکی و مالی داشته  ده ها قلم وسایل و وسایط ثقیل به ارزش میلون ها دالر امریکائی در اختیار داشت که بعد از ترک افغانستان بجا مانده و این وسایل و وسایط و لوازم از قبیل جیناتورهای برقی ، یخچال ها ، پادپکه ها ،ذخایر بزرگ تیل ودیگر وسایل  ساختمانی بسیار که توسط مسوولین و لسوالی خاشرود و قواندانان پولیس شاهراه زرنج- دل آرام و مقامات ولایت نیمروز به تاراج برده شده است. قابل توجه مقامات کشفی و امنیتی میباشد.

اما جای بسیار تاسف است که تا اکنون مسوولین وزارت محترم فواید عامه از جریان باخبر میباشد و یا در حال (سکر) قرار داشته و فاقد معلومات و اجراات اند اگر احساس وطن دوستی وجود داشته باشد یک هیئت با صلاحیت صادق بوطن از ارگان های مسوول تعین و موضوع بررسی شود حقیقت آشکار میشود.

واقعا ً اگر این پروژه دست نخورده باقی میماند بدون شک و تردید افغانستان صاحب یک پروژه سرکت سازی به ارزش میلون ها دالر می بود اما افسوس که دولت آقای حامد کرزی در فساد اداری غرق است و در خواب ناز میباشد.

 

خاشرود

14میزان 1387


October 13th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها